Min alldeles egna skamhylla.

I någons blogg, jag minns inte vems, så läste jag om skamhyllan. Den hylla där alla olästa böcker står. Jag har inte tordats skapa någon skamhylla eftersom jag naturligtvis är övertygad om att jag är den enda som köper fler böcker än vad jag hinner läsa, trots att jag egentligen vet att fallet nog inte är så. Vem jag någonstans har jämfört min egen skamhylla med är min vän Marias, som är en av författarna till bloggen Dagens bok. Hon har alla sina böcker i sin bokhylla sorterade efter färgerna på ryggarna, ruskigt snyggt, och i den stora bokhyllan utgör hennes skamböcker endast ett pyttelitet hörn eller så. Min skamböcker tar upp betydligt mer plats än så kan jag lova.

Eftersom jag har för avsikt att inleda "Projekt Damma bokhyllan" idag så tänkte jag att jag skulle ta och fixa mig en alldeles egen skamhylla nu för kanske sätter det igång motivationen till att läsa det som står där hellre än att köpa en ny bok som ser spännande ut. Detta utan att nämna att jag kom hem igår med tre nya böcker. Visserligen har jag redan läst en av dem, men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0