Litteraturvetaren samsades med barnet och gjorde av med pengar.

Litteraturvetaren i mig har tänkt tillbaka på studierna och inköpt diverse klassiker till bokhyllan.

Cervantes Don Quijote ska snart få flytta in hos mig, Albert Camus Främlingen likaså och sist men absolut inte minst Dante Alighieris Den gudomliga komedin.  

Barnet i mig har också shoppat lite och ska snart få läsa Maria Gripes Skugg-serie.

Böckerna i serien är:
  • 1982 Skuggan över stenbänken
  • 1984 ...och de vita skuggorna i skogen
  • 1986 Skuggornas barn
  • 1988 Skugg-gömman

Kommentarer
Postat av: Frida (påhittade nöjen)

Jag är också sugen på klassiker. Har köpt hem en hel del, men det har aldrig riktigt blivit av att jag läst dom alla. Jag har aldrig haft en så kallad klassikerperiod, men nu ska det bli av att läsa klassiker. Just nu håller jag på med Jane Eyre, och jag älskar den!

2010-10-28 @ 11:54:53
URL: http://pahittadenojen.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Jag läste Jane Eyre för jättelänge sen och jag minns att jag tyckte väldigt mycket om den. Har funderat på att läsa den igen snart.



När jag läste litteraturvetenskap var det så mycket som skulle läsas på så kort tid så jag kände aldrig att jag riktigt fick tid att njuta av dem som jag hade velat. Därför känner jag att det är hög tid att läsa dem ordentligt nu. =)

2010-10-28 @ 22:28:29
URL: http://itsaliterarything.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0