När en clown framför Shakespeare och Tjechov.

Har ni hört talas om 123 Schtunk? Commedia dell'arte. Adaptioner av olika kända verk. Ikväll ska jag gå och se deras version av Shakespears Hamlet. Förra året skulle en vän gå och se deras Onkel Vanja av Anton Tjechov och hade en biljett över så hon frågade om jag ville följa med. Clowner som spelar Tjechov? Jag kan väl säga att jag var aningen skeptisk, men jag provar gärna saker en gång innan jag ger min åsikt så jag följde med. Och ja, jag kan väl på fullaste allvar säga att jag sällan har skrattat så mycket som jag gjorde under den här föreställningen. Skådespelarna är fantastiskt duktiga och roliga och en kväll med dem leder onekligen till träningsvärk i alla skrattmuskler.

Bonus för er som inte har intresse av att läsa Shakespeare eller Tjechov är att man inte heller behöver gör det innan man placerar sig i teaterstolen, det blir lika kul ändå. Gå och se, gå och upplev, gå och skratta! Bara ett litet tips.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0