Ursäkta att man vill bli lite älskad - Johanna Thydell

Igår läste jag Thydellskans senaste bok och jag måste säga att jag gillar den mest av alla tre som hon har gett ut. Nora Jonasson är tonåringen utan några större saker att klaga på i livet annat än möjligtvis sitt självförtroende. Bästa vännen är Lisa Lind som är framstår som allt annat än osäker på sig själv. Tjejerna sitter ihop i höften i princip och gör det mesta tillsammans, men just den där måndagen efter den där festen så kommer inte Lisa till skolan. Hon kommer faktiskt inte på hela veckan. Vad har hänt?

Språket i boken är fantastiskt och man får intrycket av att det är tonåring som har gett sig hän och skrivit ner sina tankar i en dagbok. Det är inte utan att jag känner igen mig lite från mina egna tonår. Johanna är galet rolig och jag kan inte låta bli att skratta mest hela tiden när jag bäddas in i Noras bittra humor. Många tummar upp för Ursäkta att man vill bli lite älskad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0