Och det sa svisch och så var Vargas helt slut.

Jag, liksom en hel armé andra personer, vallfärdade in på diverse bokförsäljares sidor direkt efter att Mario Vargas Llosa blev årets Nobelpristagare i litteratur. Hos Adlibris, där jag troget handlar böcker, finns ett av hans verk på svenska, Den stygga flickans rackartyg, och under tiden som jag kikade runt bland Vargas andra verk så rödmarkerades den svenska boken och man meddelade att den nu inte finns på lager förrän 28 oktober. Snabbt som attans gick det. 

Eftersom jag inte ser några större problem i att läsa på engelska så har jag istället beställt The Storyteller, The Green House och Time of the Hero. Inte helt oväntat så blev jag främst förtjust i The Storyteller.


In a small gallery in Florence, a Peruvian writer happens upon an exhibition of photographs from the Amazon jungle. As he stares at a picture of a tribal storyteller who holds a circle of Machiguenga Indians entranced, he is overcome by the eerie sense that he knows this man, that the storyteller is not an Indian at all, but an old school friend.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderade också på att klicka hem nån på engelska, men det känns fel att läsa på ett språk som varken är hans eller mitt modersmål, när man egentligen inte behöver. Kanske tänker jag fel. Hoppas du får mycket nöje!

2010-10-07 @ 14:04:40
Postat av: Jeanette

Antar att det är en smaksak. Eftersom Vargas bara hade en bok släppt på svenska där jag kollade så får jag nog sträcka mig till engelskan. Tycker att engelska är ett mer målande språk än svenskan...och så är jag alldeles för nyfiken för att vänta på svenska upplagor. ;)

2010-10-07 @ 14:11:19
URL: http://itsaliterarything.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0